heimomarttila

Första intervallträningen i Långlia

 
 
 
 Har i sommar åkt  ca tio rullskidpass, för det mesta efter den relativt flacka Forshyttevägen. Har vid ett tidigare tillfälle åkt i Långliabacken men då inte tryckt på ordentligt. Men idag åkte jag två intervaller där jag låg på det jag kunde. Åkte första intervallen på 8.52 min och den andra på 9.00 min. För dem som inte har åkt där förut, så är det en backe på 2200 meter  med  en höjdskillnad på 120 meter varav 70 meter i själva Långlia som är ca 700 meter.
Blev stum i både armar och ben i slutet av den första intervallen. Samma datum för tre år sedan åkte jag tjugo sekunder fortare och dessutom en intervall mer. För fem år sedan i slutet på juli hade jag 7.57 minuter som bäst.
Slutsats: Gubben blir inte yngre, men det är lika roligt fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0